צרו איתי קשר: 0549452353

מאמרים

סוגי מתקני חניה

מתקני חניה מיועדים לפתור מצוקת חניה בפרויקטים לבניה בהם חניון קונבנציונלי לא מאפשר את כמות החניות הנדרשת או לא מספק את כל כמות החניות הנדרשת. מתי זה בדרך כלל קורה?
בפרויקטים בהם המגרש לא רגולרי – צורת המגרש לא מלבנית או מרובעת ולפיכך לא מאפשרת חניה רגילה יעילה. כמו כן, כשיש מגבלות עומק חפירה, למשל בגלל מי תהום או סוג קרקע, יש צורך בפתרון עם ניצול נפח גבוה יותר מחניון קונבנציונלי. בעיה נפוצה נוספת במגרשים קטנים היא כאשר הרמפה או המיסעה תופסת נתח גדול מדי משטח החניון. לבסוף, בפרויקטים של שימור או חיזוק, בהם המבנה הקיים נשאר, עלות "תליית" הבניין וחפירה מתחתיו גבוהה מדי.

אז אילו סוגי מתקני חניה קיימים? כיצד יועץ מתקני חניה יכול לסייע בבחירה ביניהם?

מכפילי חניה מכאניים

מכפילים מכאניים הם מתקני חניה בלתי תלויים עם בור, מה שמאפשר כניסה ויציאה בלתי תלויה לכל הרכבים החונים במתקן. מתקני חניה ללא בור, הם לעומת זאת מתקנים תלויים, מה שאומר שהרכב התחתון לא יכול לצאת, מבלי שהרכב התחתון יצא לפניו. קיימים גם משלשי חניה מכאניים, בהם יש שלושה רכבים אחד מעל השני (עם או ללא בור, כלומר בלתי "תלויים" או "תלויים").

מתקני חניה חצי אוטומטיים

מתקני חניה חצי-אוטומטיים הם מתקנים ב 2 או 3 מפלסים עם או ללא בור אך מתקנים מסוג זה מאפשרים כניסה ויציאה של כל הרכבים מהמתקן ללא תלות של אחד בשני. מתקנים אלו עם בור מגיעים עם דלתות ומופעלים בדרך כלל עם שלט, או בהפעלה עם צ'יפ ידני. מתקנים ללא בור, יכולים להגיע עם דלתות, אך הדלתות אינן חובה במקרה זה, היות ואין סכנה של נפילת המשתמש לבור המתקן. שלושה מפלסים עם או ללא בור אך מתקנים מסוג זה מאפשרים כניסה

מתקני חניה אוטומטיים

מתקני חניה אוטומטיים מבוססים על תא או תאי קבלה בקומת הכניסה, ומשם אחסנה דחוסה של מכוניות בסוג של "מחסן אוטומטי לרכבים". מתקנים מסוג זה רלבנטיים רק כאשר כל יתר סוגי המתקנים נפסלו מסיבות כאלו או אחרות, היות ואלו המתקנים היקרים ביותר בשוק. עם זאת, מתקנים אוטומטיים מאפשרים שטח חניה ממוצע של כ18 מ"ר לעומת כ35 מ"ר בחניון קונבנציונלי. בנוסף, מתקנים אוטומטיים מתאימים מאוד לתחום התמ"א 38 בגרסת החיזוק, היות וברוב המקרים, הבניין שנשאר ועובר חיזוק, לא משאיר מקום לחניה קונבנציונלית.

איזה סוג מתקן חניה מתאים לפרויקט שלך?

הבחירה בין סוגי המתקנים לעיל היא נושא מורכב: יש לקחת בחשבון את אדריכלות הפרויקט, את תוכנית התנועה והנחיות העיריה, את גודל וצורת המגרש, את מצב מי התהום באתר, את קירות הממ"דים היורדים למרתף וכו'. בתור יועץ למתקני חניה, אני מלווה את האדריכל והיזם ומסייע להם בכל התהליך.